روز مهندس مبارک


دوستان روز مهندس رو به هم تبریک می گن... خر کیف می شم!... خیلی فرق داره وقتی یه روز تو تقویم به دسته و رسته و صنف و قطارت تعلق داشته باشه و توش به هم یادآوری کنین که مهندسین و مهندس ها خوبن و دنیا بهشون نیاز داره و بهشت زیر پاشونه!... آدم کمتر احساس پوچی می کنه...

به مهندس بودن فکر می کنم... به این روح ِ پر غروری که مهندسی و مهندسی ِ فنی در بطنمون دمیده... به اینکه باور کردیم عالی هستیم... به اینکه هیچی نمی تونه جلومون رو بگیره و هر قله ای فتح شدنیه... به اینکه پرفکشن ممکن الوجوده... به اینکه همیشه یه راه حلی وجود داره... به نظرم مهندس بودن یه جور ساختار عقیدتیه که دنیا رو از دیدگاهِ متفاوتی می بینه... منتها مهندس ها همیشه انقدر سرگرم ِ «انجام دادن» هستن که زیاد به تفسیر و توضیح ِ خودشون نمی پردازن... 

من مهندس خوبی نیستم... با خودم که رو در بایستی ندارم... تکنولوژی دغدغه ام نیست و پتانسیل ِ کار ِ گنده کردن رو ندارم... به نظرم مردم به پروسسور با سرعتِ هیولا و حجم ِ اندازه ی نخود احتیاج ندارن... شاکی ام از دستِ پشت و رو شدنِ قانونِ احتیاج و اختراع... معتقدم مهندسی داره روح ِ بشریت رو Obsessed می کنه... اختراع رو ارائه می کنه تا احتیاج بوجود بیاد... تو زندگی مردم کامپلکسیتی ایجاد می کنه تا خودش رو توجیه کنه... آب رو گل آلود می کنه که ماهی بگیره... اما باز هم معتقدم که در عالم ِ علم، دستِ آخر فقط یه مهندس می تونه از همه ی حرف و حدیث ها نتیجه گیری کنه و از «دانستن» یه چیز به درد بخور در بیاره...


خلاصه اینجوری... من که با مهندسی دارم صرفن قوتِ جسمم رو مهیا می کنم و تو وادیِ پر دبدبه و کبکبه اش، روحم کاملن منزویه! و هنوز هم فکر می کنم به اینکه وقتی بزرگ شدم چی کاره بشم... اما مهندسای جدی و Devoted رو دوست دارم :-)



پی نوشت: می خواستم ببینم به چه مناسبت 5 اسفند رو دادن به مهندسا (تولدِ کیه؟ وفاتِ کیه؟ عروسی ِ کیه؟!) بعد تو آرشیو خبرها دیدم انگار از پارسال این مناسبت رو حذف کردن! علاوه بر اینکه ایشالله دستشون بشکنه، استقامتِ دوستان در برگزاریِ هر چه باشکوه تر این روز ستودنیه!


نظرات 3 + ارسال نظر
همای پنج‌شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:29 ق.ظ

مهندس روزت مبارک... :)

هر چی باشه تو از من بیشتر مهندسی. داری با مهندسی به جامعه یه سودی می رسونی.
من الان نه کاملاً مهندسم. نه کاملاً دانشجو. نه یه محقق درست و حسابی. نه حتی یه خانم کامل !!! :)))
بین همه این ها دارم دست و پا می زنم...
البته این جمله هام رو بگذار به حساب پرفکشنیسم و اینکه هنوز مهندسی اینو بهم یاد نداده که هیچی کامل نیست و باید دائم تریدآف کنی !

ضمناً منم به شدت با اون آب گل آلود موافقم.
و هنوز هم فکر می کنم که وقتی بزرگ شدم، برگردم کنار رودخونه و بشینم با خیال راحت ماهیگیری کنم ! D:

حمیدرضا جمعه 7 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 07:45 ب.ظ

تبریک عرض می شود خانوم مهندس :)

محمود دوشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 11:57 ق.ظ

رژیم در ۲۲ بهمن همه را فریب داد + مستندات

http://www.teribon.ir/archives/1723

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد